0769 041 711
info@dallesgo.ro

Raluca Radu te invata strategiile prin care poti converti o simpla vizita intr-un client loial

Piata de eCommerce din Romania creste constant de la an la an, iar cresterea a devenit din ce in ce mai accelerata. In calitate de comerciant, astazi este deja termenul limita pentru a incepe sa vinzi online. Raluca Radu, unul dintre cei trei traineri ai cursului de eCommerce DallesGO, te invata strategiile prin care poti converti o simpla vizita intr-un client loial. 

 

Multi tineri sunt luati de valul antreprenorial si cred ca magazinul online este cea mai ieftina si cea mai lejera varianta de afacere. Din experienta ta, cat de usor sau greu este, de fapt, sa faci un magazin online?

Raluca Radu: Din pacate nu este atat de simplu. Majoritatea au perceptia ca este mult mai ieftin sa-si deschida un magazin online pentru ca nu sunt implicate costuri legate de chirii si tot ceea ce tine de magazinul fizic. De fapt, exista alte costuri care tin de platforma, de marketing, de logistica, dar, in acelasi timp, cred ca e foarte important sa-ti deschizi o afacere online pentru ca acolo este clientul. Acum clientul nu se mai duce de fiecare data sa te caute in magazinul fizic sau la mall atunci cand ai un singur sediu intr-un oras in care exista trafic foarte mare, ci ii este mult mai usor sa cumpere online. Deja cumparaturile online cresc de la un an la altul undeva la 30%. E clar ca acolo se asteapta clientul sa-ti gaseasca produsele si atunci e cumva normal ca in momentul in care incepi o afacere care tine de comert sa fie o afacere online.

In ce domeniu i-ai sfatui pe antreprenorii aflati la inceput de drum sa-si deschida magazine online?

Raluca Radu: Momentan nu i-as sfatui sa intre pe zona de IT, electronice decat daca au o idee care sa revolutioneze piata. Mi se pare ca aici deja este destul de mare concurenta si e greu sa mai incepi un business. Fashion-ul s-a dezvoltat foarte mult si inca nu este saturata piata. Oportunitati excelente sunt pe zonele de home&deco, beauty ( produse cosmetice, parfumuri etc.) si produse pentru copii. Aici piata creste foarte mult si momentan nu exista concurenta atat de mare, nu exista suficienti jucatori.

Care este cel mai important aspect al unui plan de afaceri pentru un magazin online, pe care ar trebui sa-si focuseze atentia un proprietar de magazin online?

Raluca Radu: Cred ca ar trebui sa inteleaga un pic cu ce se mananca marketingul online. In cadrul cursului avem si un mixt de 7 sesiuni de marketing online specializate pe eCommerce, sunt construite nu atat ca cei care parcurg cursul sa stie singuri sa-si faca campaniile de marketing online, cat sa stie ce sa le ceara specialistilor si agentiilor cu care vor lucra. Asta e foarte important pentru a merge cat mai eficient in a gasi clientul si a-l convinge sa cumpere. In afara de asta, si, de fapt, cu asta trebuia sa incep, este foarte importanta platforma si experienta utilizatorului pe respectiva platforma, pentru ca daca voi avea un website in care utilizatorul nu va reusi sa gaseasca produsele sau produsele nu vor fi suficient de atragator prezentate va fi ca si cand as intra intr-un magazin fizic in care exista dezordine si nimic nu ma atrage.

Cand spui platforma te referi la template site-ului, nu?

Raluca Radu: Exact, la tema site-ului. Ar trebui atunci cand construiesc site-ul magazinului online sa stie cam care sunt tendintele in domeniu, cam cum sunt obisnuiti utilizatorii sa caute produse sau sa navigheze prin meniu si de ce ar trebui sa tina cont.

Care este bugetul necesar pentru un startup in eCommerce?

Raluca Radu: E destul de greu de spus o suma pentru ca depinde de foarte multe aspecte. Dar daca e vorba de cineva care comercializeaza produsele proprii exista variante de a testa piata pur si simplu si a intra pe o platforma deja existanta, cum este Shopmania, iar atunci costurile sunt combinate cu niste costuri de inceput de marketing. Deci, daca vreau doar sa testez, sa-mi pun produsele acolo si sa-mi fac un pic de promovare, sa vad daca se cumpara, as putea avea la dispozitie mai putin de 1000$.

Care sunt problemele cele mai frecvente si mai neplacute cu care se poate confrunta un magazin online?

Raluca Radu: Partea asta de user experience, adica platforma, tema magazinului online. Se poate intampla ca utilizatorii sa nu se simta atrasi sa cumpere, sa li se para tema invechita sau sa nu-si gaseasca drumul prin platforma online. Alte experiente neplacute ar fi lucrul cu agentii si specialisti, pentru ca s-ar putea sa vorbeasca limbi complet diferite si sa nu stie ce sa ceara, sa nu stie cum sa masoare ceea ce fac si sa le fie foarte foarte greu sa creasca in aceste conditii. Aspecta care tin de zona de juridic, de legal. Sunt foarte multe si daca nu tinem cont de ele ne putem trezi cu amenzi. O intreaga legislatie care tine de comertul electronic la distanta. Avem si un modul dedicat acestei zone.

Cum se face analiza de piata daca esti la inceput de drum?

Raluca Radu: Exista tool-uri care sunt gratuite si despre care vorbim la curs. Exista datele oficiale ale GPeC, care este business-ul din care fac si eu parte si care, in general, analizeaza piata de eCommerce de la un an la altul. De acolo se pot afla date despre piata in general, tool-urile acestea gratuite despre care vorbeam, care dau inclusiv informatii despre concurenta si despre ce cauta utilizatorii. Informatiile acestea sunt gratuite si poti sa afli inclusiv ca 10.000 de oameni cauta bijuterii cu pietre rosii in fiecare luna pe Google. Vom vorbi si despre asta la curs.

Daca vorbim despre eficienta crezi ca social media este un canal eficient de promovare pentru magazinele online. 

Raluca Radu: Sigur, numai ca nu ar trebui sa se astepte la rezultate pe termen scurt, si anume vanzari din social media, ci ar trebui mai degraba sa gandeasca zona asta de social media in spiritul de a construi o comunitate de utilizatori, a comunica cu utilizatorii si a-i loializa si a obtine rezultate pe termen lung.

Cine ar trebui sa faca un curs de eCommerce?

Raluca Radu: In principal cursul se adreseaza ownerilor de magazine online, celor care vor sa-si deschida un magazin online si celor din domenii ca marketing, dar am avut si surprize placute de a veni la curs oameni tehnici si dezvoltatori care voiau sa inteleaga mai bine ce le cereau cei din departamentele de business si marketing.

Care este atuu-ul cursului de eCommerce DallesGO? 

Raluca Radu: Atuu-ul este experienta celor trei traineri, Andrei Radu, Raluca Radu si Bogdan Manolea care lucreaza in zona de eCommerce de ani de zile. Andrei Radu a fondat GPeC, principala autoritate din eCommerce-ul romanesc, asa ca, practic, am analizat businessuri de eCommerce inca de la inceputul eCommerce-ului in Romania si avem foarte foarte multa experienta de impartasit din aceasta zona.

Un sfat de final pentru posesorii de magazine online

Raluca Radu: Sa testeze foarte mult si sa inteleaga cat mai bine clientul. Si a nu se compara tot timpul cu alte magazine online care ni e par noua Dumnezeu pe nisa noastra. Atunci cand iti alegi clentul, stii unde este si comunici ceea ce trebuie, iar daca serviciile tale sunt la nivelul asteptarilor lui sau chiar le depasesc, cu siguranta vei deveni un nume in business-ul pe care il faci.

Exista diferente intre cursantii de la Marketing Online si cei de la eCommerce?

Raluca Radu: Cursul de Marketing Online este focusat sa fie mult mai practic, astefel incat cei care termina cursul de marketing online sa fie in stare chiar ei sa-si faca singuri campaniile de marketing online. Cursul de eCommerce este si el practic, dar in acelasi timp este mai mult concentrat pe ideea de a sti ce sa-i ceri omului cu care lucrezi pe marketing online, a sti ce sa ceri juridicului, celor de la logistica si curierat cu care vei lucra. Deci practic tratam mai mult zona asta de cum sa conduci un magazin online si ce sa ceri de la fiecare furnizor al tau.

Nu mai amana, inscrie-te si tu la cursul de eCommerce si invata cum sa conduci un magazin online. Mai multe detalii despre curs gasesti aici sau la numarul de telefon: 0769.041.711.

 

 

Leave a Reply