0769 041 711
info@dallesgo.ro

Raluca Radu iti arata drumul spre o cariera in marketing online

Iti doresti si tu o cariera in Marketing Online? Daca raspunsul este da, primul pas pe care terbuie sa il faci este sa te inscrii la cursul predat de Raluca Radu, la DallesGO. Cu o experienta de peste 11 ani in in strategii de digital, online marketing, SEO, PPC, marketing afiliat, optimizarea ratei de conversie, Google Analytics sau eCommerce, Raluca iti dezvaluie toate secretele care sa te ajute sa pasesti cu incredere spre o cariera de succes in marketing online.

 

Ce este marketingul online?

Raluca Radu: Marketingul online inseamna tot ceea ce tine de promovarea unei afaceri in mediul digital, fie ca vorbim de retele sociale, fie ca vorbim de motoarele de cautare sau de publicatii online.

Tu cum ai ajuns sa lucrezi in acest domeniu?

Raluca Radu: Am terminat Facultatea de Automatica si Calculatoare.Inainte de asta imi placea matematica si m-am gandit ca mi-ar placea si programarea, insa din timpul facultatii mi-am dat seama ca eram un pic mai orientata pe zona asta de marketing si de logica din spatele unui business. In anul trei de facultate am apucat sa ma angajez in publishing online, la o revista pentru femei, si atunci mi-am dat seama ca imi place foarte foarte mult domeniul. Am prins si o echipa care a crescut odata cu online-ul romanesc, asa ca e acolo am prins gustul, si a fost ca un microb de care nu am mai scapat. Imi place foarte mult ceea ce fac si e cumva un mx intre zona tehnica, unde deja aveam abilitati si care imi placea, si zona aceasta de intelegere a comportamentului consumatorului  si a logicii care te face sa cumperi ceva sau sa alegi un anumit loc in care sa mergi.

Având o experiență de peste 11 ani în marketing online, care consideri că sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont pentru a realiza o campanie de marketing de succes?

Raluca Radu: Cred ca sunt lucruri de baza  care nu tin atat de online, cat tin de marketing in general. Ar trebui sa ne gandim unde anume este clientul  nostru. Daca clientul cauta serviciile salonului nostru sau ale restaurantului nostru pe Google, atunci ar trebui sa-mi fac Google AdWords si sa ma orientez pe zona asta de SEO, de indexare pentru google organic. Daca, din contra, clientul meu petrece mai mult timp pe Facebook si este influentat de prieteni sau de influenceri cand ia o decizie, atunci zona de Facebook este mai potrivita pentru mine. Sau, de ce nu, poatea fi un mix intre cele doua.

Cum pot marketeri online sa influentati vizitatorul  astfel incat sa-i devena client?

Raluca Radu: Sunt mecanisme care tin, in general, de marketing, insa momentan eu cred ca, in online cel putin, batalia nu mai este de a-l convinge tu pe consumator de ceva, pentru ca acesta nu mai are timpul necesar sa stea in fata monitorului si sa astepte sa vina mesajele care sa-l influenteze. Procesul s-a schimbat, iar acum consumatorul cauta singur ceea ce-l intereseaza, atunci cand are putin timp liber. De aceea cred ca e mai mult vorba despre a fi acolo atunci cand consumatorul tau te cauta sau atunci cand consumatorul tau este intr-un context in care poate fi influentat de barndul tau.

Cat conteaza bugetul si cat activitatea marketerului in succesul campaniilor de online marketing?

Raluca Radu: Normal ca este mai bine sa ai un buget mai mare, insa important e sa fii intotdeauna focusat pe client si sa faci maximul cu bugetul pe care il ai. Intotdeauna se aplica principiul lui Pareto, care spune ca 20% dintre lucrurile pe care le facem influenteaza 80% dintre rezultate, si atunci cred ca este important sa te focusezi pe client. Adica trebuie sa te duci exact acolo unde e cel mai probabil ca consumatorul tau sa fie, astfel incat sa poata fi influentat si sa fie interesat de produsul tau. Deci, pe asta m-as focusa daca as avea un buget mic. De asemenea, m-as focusa si pe produsele sau serviciile mele cele mai vandabile si le-as identifica  undeva unde exista cerere mare si oferta mai mica, iar eu poate ma si diferentiez cu ceva.

Care sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă specialiștii în marketing?

Raluca Radu: In marketing online cred ca foarte mult ne confruntam cu lipsa de educatie pe acest domeniu si chiar asta a fost si principala motivatie din spatele organizarii acestui curs. Mi-am dorit foarte mult sa impartasesc din know-how-ul meu si al altor traineri pe care ii consider foarte buni specialisti. Cumva, domeniul asta e foarte nou pe piata si toti am intrat in el intr-un  heirup si, de multe ori, ajungem sa ne consideram mult prea destepti si sa nu ne mai luam timpul necesar sa invatat niste lucruri, sa le aprofundam, sa le testam. Nevoia asta de educatie este foarte importanta.

Care sunt noile tendințe în marketingul online?

Raluca Radu: Au aparut atat de multe platforme incat comportamentul consumatorului se schimba in fiecare zi, in primul rand, retelele sociale. Daca publicul de varsta noastra sta pe Facebook, deja generatiile mai tinere stau pe Instagram, in SUA stau pe Snapchat. Lucrurile evolueaza tot timpul si e bine sa fim cat mai acolo unde sunt ele, iar foarte recent a avut loc acest switch de pe online pe mobile, switch pe care nu il constientizeaza majoritatea marketerilor si majoritatea business-urilor. Chiar vad specialisti foarte buni in piata, si observ si la mine tendinta asta, care, desi majoritatea clientilor stau pe site-urile noaster de pe mobil, deci mai mult de jumatate, tind sa intre tot pe desktop si sa zica “uite cum se intampla lucrurile”, dar pe mobile sunt majoritatea vizitatorilor.

Dar ce importanta are asta in marketingul online?
Raluca Radu: In primul rand dimensiunea ecranului este una diferita, comportamentul este usor diferit, in sensul ca e un context mult mai rapid, in care clientul trebuie sa gaseasca lucrurile si mai repede intr-un ecran mai mic.

Cine ar trebui să facă un curs de marketing online?

Raluca Radu: In primul rand, orice specialist in marketing care nu a avut niste baze sanatoase in acest domeniu, iar in urmatorul rand, specialistii care sunt la inceput si care vor sa mai afle pareri de pe alte industrii, din partea unor traineri specialisti care au experienta in domeniu pe business-uri foarte diferite. Dar, evident, este si un curs pentru cei care nu stiu nimic despre marketing online si vor sa invete.

Care este atuu-ul principal al cursului pe care îl susții la DallesGO?

Raluca Radu: Este un curs foarte practic, adică de la un curs la altul am încercat să-l facem din ce în ce mai practic, iar cel mai mare atuu este faptul că nu este tinute de niste owneri de agentii care au ca scop doar sa-si vanda serviciile, ci este tinut de speciaalisti care isi doresc foarte mult sa creasca alti specialisti pentru a creste efectiv industria. Cam acesta a fost feedback-ul pe care l-am primit, si anume faptul ca toate informatiile pe care le oferim sunt pe tava, cat mai direct si cat mai transparent, din experienta noastra si, evident, cu titlul de “nimic nu e absolut, intotdeauna se mai poate testa sau pot fi lucruri noi”.

Cei care termina cursul de marketing online pot lucra deja in domeniu?

Raluca Radu: Da, cu siguranta. Dupa cursul de avansati se poate ocupa o pozitie de digiatl marketing specialist intr-o companie, iar in urma cursului de incepatori cred ca cei care vin sunt foarte capabili sa ocupe o pozitie de junior intr-o companie, si sa inteleaga mult mai repede informatia pe care i-o livreaza compania respectiva. In companiile din online sau cu specializare in online, de obicei, nu exista oameni seniori care sa aiba si timp sa te invete lucruri, si atunci acest curs accelereaza invatarea.

Inscrie-te si tu la cursul de Marketing Online aici sau la numarul de telefon: 0769.041.711

 

Leave a Reply