0769 041 711
info@dallesgo.ro

Monica Jitariuc: “Obisnuiesc sa spun ca social media este precum inotul, nu este un manual pe care il citesti si poti spune ca ai invatat sa inoti, trebuie sa te arunci in apa”

Traim in era internetului, asa ca este musai sa stim totul despre retelele de socializare si beneficiile acestora, mai ales atunci cand avem un brand propriu sau ne ocupam de unul. Cu o experienta de peste 15 ani in comunicare, Monica Jitariuc este un adevarat guru cand vine vorba de Social Media, iar cursul pe care il preda la DallesGO te pregateste sa devii si tu unul. 

 

In primul rand, ce este social media si de ce este important sa intelegem platfoarmele de social media atunci cand avem un business?

Monica Jitariuc: Social media schimba total felul in care brandurile si oamenii comunica in ziua de azi. Social media este o invitatie la conversatie. Fara social media nu se mai poate comunica astazi, trebuie sa faca parte din orice mix de comunicare ce se doreste a fi eficient. Ca sa dau doar un exemplu, in Romania avem 11,5 milioane, aproape 12 milioane de oameni care au acces la internet. Mai mult de jumatate dintre acestia, undeva la 9,5 milioane, au conturi de Facebook, asadar o proportie covarsitoare dintre cei care au internet au Facebook. Mai mult decat atat, pe Facebook au inceput sa existe din ce in ce mai multe publicuri tinta interesante. De exemplu, la oameni peste 45 de ani se intampla cea mai mare crestere pe Facebook. Asadar, avem 12 milioane de oameni cu acces la internet, 9,6 milioane in iunie care au Facebook, deci nu poti ignora jumatate de tara. Si devine foarte important sa stii cum sa comunici eficient pe social media, Facebook fiind cumva Regina social media, deocamdata. Cu toate acestea, exista platforme in crestere, cum sunt Instagram sau YouTube, continutul video devenind din ce in ce mai interesant. Social media, ca sa sumalizez intr-un cuvant, este un MUST in mixurile de comunicare ce se doresc a fi eficiente si care isi doresc sa atinga cat mai multa lume. In plus, iti permite o targetare foarte eficienta . Stii cam cu cine comunici, ce comunici, asadar iti poti adapta mesajul la publicurile tinta si de aici poti ajunge sa castigi mai multi fani, reputatie pentru brand si, de ce nu, sa-ti stimulezi vanzarile, fie ca ai o afacere mai mica sau mai mare.

Ce ar trebui sa faca un specialist in social media?

Monica Jitariuc: Un specialist in social media trebuie sa faca foarte multe lucruri, dar in primul rand ar trebui sa fie o persoana foarte curioasa, pentru ca nu exista un manual de social media. Obisnuiesc sa spun ca social media este precum inotul, nu este un manual pe care il citesti si poti spune ca ai invatat sa inoti, trebuie sa te arunci in apa. Dobandesti atata experienta si stii cu atat mai mult cum se face eficient social media cu cat faci mai mult. Se invata din succese, dar se invata si din incercari, asa ca este bine sa ai cat mai multe incercari. Deci, un specialist in social media trebuie sa fie neobosit, curajos, foarte curios si sa experimenteze cat mai mult.

Sunt deja foarte multe persoane care vad meseria asta ca pe un job ideal. Cum devii social media manager?

Monica Jitariuc: Depinde foarte mult ce inseamna ideal pentru fiecare, dar intr-adevar este un job extraordinar de interesant. Daca ar fi sa aleg as face asta din nou. Poti sa devii social media manager, nu exista o facultate pentru asta, poti sa faci un curs al unei facultati de comunicare si atunci cu siguranta vei invata si social media, plus ca exista in prezent destul de multe training-uri foarte bune care pot fi adaptate. Trainingul de social media de la DallesGO este unul foarte complex, unul care trece prin toate aspectele gestionarii reputatiei online, trece prin toate canalele de social media si este un foarte bun inceput pentru oricine isi doreste sa devina profesionist in social media din doua puncte de vedere. Pe de-o parte pentru ca avem foarte multa teorie bine pusa la punct, iar pe cealalta parte avem si foarte multa practica. Facem exercitii, simulari, incercam sa organizam workshopuri din cand in cand, astfel incat cursantii sa plece cu strategii adaptate nevoilor lor, business-urilor lor sau, de ce nu, chiar și brand-urilor personale. Asadar, cursuri cat mai multe, lecturarea site-urilor de specialitate si experimentele individuale care nu pot fi inlocuite de absolut nimic.

Cat de mult conteza like-urile pe paginile de socializare?

Monica Jitariuc: Este foarte greu de spus, pentru ca depinde de ceea ce-ti doresti. Intotdeauna in social media este important sa ai niste obiective foarte clare, care trebuie sa porneasca din obiectivele tale de business. Daca iti doresti, de exemplu, sa loializezi clienti, atunci s-ar putea sa ai mai putine like-uri, dar sa fie mai importante. Nu conteaza intotdeauna numarul, ci calitatea, iar exemple sunt multiple. Exista brandurile foarte mari care au reusit sa adune comunitati foarte mari si acolo, intr-adevar, si cantitatea devine importanta, dar exista si branduri de nisa, care se adreseaza unui public foarte bine tintit, si atunci acolo poti sa ai like-uri mai putine, dar eficienta mult mai mare. De fapt, tot ce conteaza pe social media, ca in orice canal de comunicare, este eficienta. Cat de bine, cat de repede si cat de scump este sa atingi publicul tinta. Din punctul asta de vedere, social media iti ofera niste prilejuri absolut extraordinare de a iti asigura un mix eficicnt de comunicare.

Ce reprezinta o strategie de social media si ce rol ocupa ea in dezvoltarea companiei sau a propriului brand?

Monica Jitariuc: Se spune ca e important sa stii intr-o strategie unde esti, unde vrei sa ajungi si care este cea mai eficienta metoda de a ajunge de la A la B, asta-i de fapt o startegie. Cum iti atingi obiectivul? Folosind cat mai destept resursele, adica timp, oameni, sau bani. Asadar, o startegie de social media este absolut indispensabila pentru oricine are o startegie de comunicare, nu se mai poate fara.

Ce beneficii crezi ca aduce Facebook companiilor sau propriei afaceri? Este suficient sa ne bazam doar pe aceasta retea de socializare?

Monica Jitariuc: Depinde foarte mult de ce tip de business ai. S-ar putea ca un business de fashion misto sa poate sa reziste foarte bine pe Pinterest, s-ar putea ca un business de design interior sa foloseasca exclusiv instagramul, depinde foarte mult care sunt obiectivele si care este tipul de business pe care il ai. S-ar putea ca un business care este B to B, adica business to business, sa functioneze extraordinar de bine pe Linkedln. Nu exista o retea privilegiata din start, exista o retea care se muleaza pe startegia ta de social media si apoi, in functie de aceasta strategie, iti asigura ecosistemul, respectiv canalele pe care intri. Facebook, intr-adevar, e cea mai de succes retea sociala. Cum am spus, 9,6 milioane sunt multi oameni, dar nu e neapart singura pe care poti merge si, uneori, nici neaparat 100% necesara.

Se poate vorbi de trenduri in social media? Daca da, care sunt acestea?

Monica Jitariuc: Da, sunt foarte multe trenduri, de altfel este cel mai dinamic domeniu pe care il experimentez de cand fac comunicare, de 17 ani. Lucrurile se intampla foarte repede. Acum cel mai puternic trend pe care il simtim este video-ul. Facebbok a incurajat foarte mult video-urile, uita-te la live-uri. Vlogurile au avut un extraordinar avant, deci video-ul este primul trend, al doilea este incercarea de a converti cat mai mult pe Facebook, de a reusi sa iti asiguri vanzari. Ma uit la un trend interesant cu grupurile linkuite paginilor, e un lucru despre care vorbim la curs si care devine foarte interesant. Desigur, trendurile sunt nenumarate, exista site-uri unde le puteti urmari, dar nu merita sa urmaresti un trend doar pentru ca este cool. Trebuie sa analizezi daca iti aduce beneficii, daca iti seveste obiectivelor, asadar nu fi pe trend doar pentru ca e cool, ci fii pe trend daca asta se potriveste cu business-ul tau.

Care sunt cele mai bune metode de engagement a audientei e social media?

Monica Jitariuc: Sunt foarte multe raspunsuri aici. Se spune ca un om care iti da like e o minima etapa, daca iti comenteaza e deja un pic mai engage, iar daca iti da share este extraordinar, pentru ca inseamna ca si el ar fi zis exact ce ai zis tu numai ca tu ai gasit cuvinte mai bune. Urmarind aceasta scala facem analize compexe de indicatori de performanta care masoara engagementul, atat calitativ, cat si cantitativ. Metodele, in principiu, sunt acelea de constanta, de a comunica constant, de a comunica relevant pentru publicul tau, adica de a-i da ceva care sa-i fie util, fie sa-l distreze, fie sa-i aduca ceva consistent in viata lui, ceva ce nu poate obtine in alte parti. Asta e foarte greu de facut si de aceea sunt putine brandurile care reusesc cu adevarat sa-si engage, cum zicem noi, audienta pe bune.

Cine ar trebui sa faca un curs de social media?

Monica Jitariuc: Am vazut oameni extraorinari care au facut acest curs, de la coafeze la manichiuriste care aveau salon si voiau sa invete. Asadar, cursurile de social media se fac fie de cineva care are o afacere mica si vrea sa invet cum sa-si gestioneze, fie cineva care incepe sa aiba o afacere mai mare si vrea sa invete cum sa delege acest task cuiva intr-un mod profesionist. Un curs poate sa faca cineva care vrea sa se dezvolte din punct de vedere personal, sa invete ceva nou, poate sa-l faca oameni care deja fac asta la companii mai mari, avem cursanti de la multinationale care vin aici sa-si perfecteze si sa-si aprofundeze cunostintele. Asadar oricine este curios, oricine vrea sa invete mai mult si oricine vrea sa devina si mai profesionist in domeniul acesta este binevenit la cursurile de social media DallesGO.

Care este atuu-l cursului de Social Media de la DallesGO?

Monica Jitariuc: Cursul de la DallesGO este un curs greu, pentru ca dureaza trei luni, este un curs foarte foarte intens. Se analizeaza, se disputa si se invata despre toate aspectele social media si cred ca acesta este principalul atuu pe care l-as evidentia, complexitatea lui. El nu vorbeste doar despre social media, ci despre gestionarea reputatiei in online a unui brand sau a unei companii in raport cu toate publicurile lui tinta, intamplator si cel de pe social media. Dar noi dezvoltam un pic mai complex lucrurile, integrandu-le in strategiile de comunicare generala. Nu vorbim strict doar de feliuta noastra, de social media, ci incercam sa deschidem mintea cursantilor astfel incat ei sa vada provocarile dincolo de “ce mai scriu azi pe Facebook”, sa vada lucrurile pe termen lung. Si faptul ca discutam startegie, discutam termeni noi si integrare in comunicare, asta poate fi un atuu foarte important al acestui curs. Se adauga la asta intensitatea partii teoretice, unde discutam despre retele sociale, crize de comunicare, campanii cu bloggeri, cam toate subictele care sunt importante pentru un specialist in social media, dar si o puternica latura practica in care punem la bataie ce am invatat, si asta este cel mai important, ca oamenii pleaca cu lucruri aprofundate si insusite, nu doar cu niste pagini pe un caiet sau slide-uri de PowerPoint.

Ce invata cei care vin la cursul pe care il predai?

Monica Jitariuc: Fiind 12 cursuri avem timp sa trecem prin foarte multe subiecte. Incepem usor cu landscape, sa vorbim despre ce este social media, care sunt provocarile, care sunt cuvintele cheie, dictionari de termeni si asa mai departe, asadar setam cadrul, iar apoi luam retelele sociale pe rand. Vorbim despre Facebook, Linkedln, Pinterest, Instagram, YoTube, avem si invitati la cursuri care ne mai povestesc, de la vloggeri la blogger. Apoi vorbim despre bloggeri, influenceri, campanii cu bloggeri, cum le gestionam, cum dam un brief, despre crizele social media, cum gestionam comentariile negative, cum ne facem o strategie de criza in social media. Contunuam cu exemple concrete de campanii care se fac pe social media si  trecem prin toate acele capitole care sunt esentiale pentru cineva care vrea sa se descurce foarte bine pe zona asta care nu este usoara deloc, dar foarte frumoasa si de care nu te plictisesti niciodata.

Dupa ce finalizeaza cursul sunt pregatiti sa lucreze in domeniu?

Monica Jitariuc: Absolut. Cei care termina cursul DallesGO se si angajeaza. Avem foarte multe exemple de oameni care se angajeaza sa tina conturile de social media sau multi care reusesc sa faca freelancing, adica sa apuce sa tina ei cateva conturi, am foarte multe exemple de succes. De altfel, cursantii inca imi scriu si-mi spun ca si-au gasit un job, insa dincolo de gasitul job-ului propriu zis, ce e si mai important pentru mine e ca ne trimit feedback-uri cat de mult i-a ajutat cursul in a face acel job bine. Pentru ca poate fi usor sa gasesti un job, mai ales in zona asta in care este o nevoie disperata de specialisti, dar sa gasesti pe cineva care sa-ti faca bine acel job este foarte greu. Iar eu sunt foarte mandra ca de la DallesGO au plecat oameni care au deveni mai buni in acest domeniu, pentru mine e cea mai buna satisfactie.

La ce ar trebui sa fie atenti cursantii atunci cand se angajeaza in domeniu? Cateva sfaturi.

Monica Jitariuc: Sfaturile pe care le dau unui incepator in social media sunt sa continue sa invete, sa continue sa aplice ceea ce a invatat la curs astfel incat sa poata sa faca lucrurile profesionist si sistematic, sa nu se lase pe tanjeala doar pentru ca acum s-a prins cum se face si sa fie foarte onest atat cu el insusi, cat si cu cel care il angajeaza. Onestitatea in raport cu obiectivele, rezulatele si mai ales cu aceasta curba de invatare este esentiala pentru ca la final sa fie o treaba bine facuta, pe care atat angajatorul, cat si specialistul sa o aprecieze si sa se mandreasca cu ea.

Urmeaza-ti pasiunea si inscrie-te si tu la cursul de Social Media predat pe Monica Jitariuc! 0769 041 711

 

Leave a Reply