0769 041 711
info@dallesgo.ro

Mihaela Glăvan – introducere in lumea fascinanta a incaltamintei

Mihaela Glavan, unul dintre cei mai importanti designeri de accesorii de la noi, si-a asumat sarcina de a te ghida in universul fascinant al productiei si designului de incaltaminte. Descopera povestea din spatele unei pasiuni transformate in business si afla cum iti poti dezvolta si tu propriul brand sub indrumarea ei.

 

Cum te-ai apucat de facut incaltaminte? A fost o dorinta din copilarie sau s-a dezvoltat mai tarziu?

Pasiunea de a-mi modifica estetic hainele si pantofii o am inca din copilarie. Putine erau piesele vestimentare care scapau fara a fi pictate sau fara a suferi tot felul de interventii creative.

Pasiunea de a-i realiza s-a conturat destul de tarziu, in urma cu 16 ani. In primul rand nu gaseam pantofi care sa-mi placa, oferta fiind relativ omogena. Nu erau nici macar zvacniri de design, majoritatea pantofilor fiind negri, maro sau bej. In al doilea rand, am simtit ca pot si ca vreau sa schimb ceva in aceasta privinta. Cu un calapod cumparat, doua foi de piele si mult sprijin de la oamenii apropiati din viata mea si multi altii pe care abia ii cunoscusem, am reusit sa realizez 5 perechi de botine, pe care le-am vandut in magazinul unei prietene. Cu perseverenta si noroc, lucrurile s-au legat si au crescut pana la nivelul actual al afacerii.

Povesteste despre prima ta pereche de incaltaminte. Cand anume ti-ai dat seama ca o poti face si cum a fost drumul de la concept la produsul final?

Primul model dezvoltat de mine de la concept la produs final a fost un model de botine inovativ pentru acea perioada, in sensul ca erau botine prevazute cu nojite de piele pe carambi, silueta acestora modificandu-se in functie de modul in care le inchideai. Am colaborat cu un atelier din suburbia Bucurestiului. Nu stiam prea multe despre procesul de productie, insa am fost fascinata atunci cand am inceput sa-l descopar.

Ce te inspiră atunci când creezi?

Inspiratia vine din tot ceea ce ma inconjoara, in special din natura, insa la fel de importante sunt domeniile creative, muzica, arhitectura, fimul, fotografia, literatura, expozitiile de arta sau pur si simplu gesturile oamenilor si felul lor de a fi.

Cat dureaza realizarea unei perechi de incaltaminte?

Depinde de model si de etapele procesului de productie care sunt realizate manual, insa doua zile sunt indeajuns pentru realizarea unei perechi de incaltaminte.

Care a fost modelul care a avut cel mai mare succes?

Bocancii in general, bocancii gladiator in special.

Ai început singura sa creezi incaltăminte, insa acum ai o multime de oameni care lucreaza pentru tine. Cât de mult te implici acum în procesul de producţie?

Merg in fiecare zi in atelier. Stiu tot ce se intampla acolo, ce comenzi sunt in productie, care sunt problemele de rezolvat. In plus, exista o stransa legatura intre partea de design si productie, iar interfata sunt eu.

Care a fost elementul decisiv atunci când ai hotărât sa devii designer de pantofi? Care au fost primii pași într-o astfel de carieră? 

Daca ar fi sa identific un element decisiv, as spune ca am realizat destul de repede ca prin designul pantofilor ma exprim cel mai bine, ca ei sunt cei mai puternici purtatori de mesaje pe care ii pot avea alaturi. Elementul de noutate al fiecarei colectii imi da energia sa fac lucruile din ce in ce mai bine si sa nu ma plictisesc niciodata.

Primul pas a fost sa invat care sunt componentele unui pantof si in ce consta procesul de productie. Detaliile si restrictiile tehnice sunt esentiale in designul incaltamintei, de aceea am inceput cu productia si ulterior am acoperit zona teoretica, printr-un master la UNARTE, sectia Design Vestimentar.

Ai vreun designer internațional preferat sau care te-a influențat?

Pierre Hardy, fara influenta asupra muncii mele creative

De unde aţi moştenit spiritul antreprenorial?

Nu am antecedente antreprenoriale in familie, insa probabil felul meu de a fi, mai degraba de a crea si dezvolta o afacere, decat de a fi executant intr-un business, precum si studiile economice de la inceputul formarii profesionale au contribuit la conturarea acestui spirit.

E greu să mulţumeşti milioanele de gusturi?

Nici nu incerc sa fac asta si nici nu trebuie sa ne gandim la asa ceva cand lansam o line de incaltaminte. Trebuie sa creionam din start profilul cumparatorului, sa stabilim clar targetul.

Câte perechi de pantofi ai acasă?

Aproximativ 100 de perechi.

La ce trebuie sa se astepte cei care hotarasc sa vina la cursul de pantofi pe care il predai la DallesGO? Ce invata pe parcursul celor 12 saptamani?

Structura cursului este clara si afisata pe site ul DallesGo, insa in afara de partea teoretica privind incaltamintea in cadrul istoriei costumului, cei care vin la acest curs vor stapani terminologia specifica domeniului, vor afla ce inseamna procesul de productie din spatele unui pantof, care sunt furnizorii de materiale din domeniu si cum sa structureze si sa realizeze o colectie de incaltaminte, pornind de la analizarea trendurilor sezonului urmator, moodboard, schite, alegerea materialelor, productia efectiva si produsul final. Fiecare cursant va realiza o mini colectie pana la sfarsitul cursului, colaborand cu ateliere de incaltaminte sau realizandu-le in propriul atelier, in cazul cursantilor care lucreaza deja in domeniu. Nu ne oprim aici, vorbim despre lansarea si promovarea lui, precum si protejarea si inregistrarea designului la Osim.

Dupa examenul final absolventii pot lucra in acest domeniu? Din grupele anterioare poti sa ne dai cateva exemple ale celor care au reusit sa o ia pe un drum in directia asta?

Sunt doua teste finale. Cel teoretic si cel practic, ultimul constand in prezentarea pe podium a mini-colectiilor de incaltaminte. Sunt multi cei care lucreaza deja in acest domeniu si care au fost la curs ul pe care-l predau la DallesGo. Ma refer la branduri cum ar fi Lyria, Lenox, Ancolette, Giuliano Sabau.

Daca vrei sa inveti mai multe de la Mihaela Glavan, o gasesti la cursurile de Pantofi de la DallesGO. Inscrie-te completand formularul de aici sau apeland numarul de telefon: 0769.041.711

Leave a Reply